Reklamační řád
Tento reklamační řád pro spotřebitele (dále jen „Reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.birchall.cz, provozovaných společností Bright Eyes s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČO: 19573529, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 388656 (dále jen “My” nebo “Prodávající”).
Pokud nebude v tomto Reklamačním řádu uvedeno jinak, použité definice mají stejný význam jako definice uvedené ve Všeobecných obchodních podmínkách Prodávajícího.
1. Za jaké vady Zboží odpovídáme?
a. má vlastnosti, které jsme si smluvili nebo které popisujeme, příp. které jste mohli očekávat s ohledem na povahu Zboží nebo na základě námi uváděné reklamy;
b. je vhodné ke smluvenému účelu a k účelu, ke kterému se Zboží běžně používá;
c. je ve smluveném množství, míře nebo hmotnosti;
d. odpovídá jakosti, kterou jsme si sjednali, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ Zboží stanoví platné a účinné právní předpisy;
e. splňuje všechny požadavky dle platných a účinných právních předpisů;
f. nemá právní vady, tj. ke Zboží nemá majetková práva žádná třetí osoba a Zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží, včetně obalu a pokynů k použití.
1.2. Protože Zboží nakupujete jako spotřebitel, náleží Vám rovněž záruka za jakost, kterou poskytujeme v zákonné výši.
2. Jakou poskytujeme záruční dobu?
2.1. Záruční doba trvá do data minimální trvanlivosti, které je na Zboží nebo na jeho obalu Zboží uvedeno, popřípadě u věci podléhající rychlé zkáze po dobu, po kterou lze věc použít.
2.2. Pokud na Zboží není uvedeno datum minimální trvanlivosti a pokud nevyplývá z povahy věci něco jiného, použije se záruční doba pro spotřebitele v délce dvacet čtyři (24) měsíců od převzetí věci.
2.3. Pokud Vám Zboží vyměníme za nové, na nové Zboží neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě Zboží užívat.
3. Jaká jsou Vaše práva z vadného plnění?
3.1. Obecně platí, že se Vaše práva z vadného plnění řídí zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku.
3.2. Náleží Vám zejména následující práva:
a. Odstranění vady doplnění Zboží, které chybí
Pokud Vám dodáme Zboží v menším množství, než bylo smluveno, nebo pokud je Zboží nekompletní, máte požadovat doplnit chybějící Zboží.
b. Sleva z Ceny
Pokud při převzetí Zboží existovala na Zboží vada nebo se vada vyskytla v záruční době, můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z Ceny.
c. Výměna Zboží
Můžete po nás požadovat výměnu Zboží, pokud to není neúměrné k povaze vady a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení Kupní smlouvy. Povinnost vyměnit Zboží ovšem nemáme, pokud je Zboží prodáváno za nižší cenu. V takovém případě můžete požadovat slevu z Ceny.
d. Odstoupení od Kupní smlouvy a vrácení peněz
Odstoupit od Kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz můžete v případě, kdy (i) dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení Kupní smlouvy, nebo (ii) nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete Zboží řádně používat, nebo nejsme schopni Zboží s touto vadou vyměnit (např. Zboží se již nevyrábí), nebo (iii) nedodržíme zákonnou lhůtu pro vyřízení reklamace a nezjednáme její nápravu do 30 dnů od uplatnění reklamace.
3.3. Informaci o tom, jaké právo jste si zvolili, nám sdělíte při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete bez našeho souhlasu měnit; ledaže žádáte opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
3.4. Abychom Vám mohli Zboží vyměnit nebo uznat Váš nárok na vrácení peněz dle čl. 3.2, původní Zboží nám musíte vrátit v tom stavu, v jakém jste jej obdrželi. To se nepoužije, pokud:
a. došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
b. použili jste věc ještě před objevením vady;
c. nezpůsobili jste nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
d. prodáte věc ještě před objevením vady, spotřebujete ji, anebo pozměníte věc při obvyklém použití; pokud se tak stane jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit může, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.
4. Kdy nemůžete práva z vadného plnění uplatnit?
4.1. Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud (i) jste o vadě před převzetím věci věděli, (ii) jste vadu sami způsobili nebo (iii) uplynula záruční doba (příp. doba minimální trvanlivosti).
4.2. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady nemůžete uplatnit na opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, na věci prodávané za nižší Cenu ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší Cena sjednána.
5. Jak postupovat při reklamaci?
5.1. Vaší povinností je Zboží prohlédnout bezprostředně po jeho převzetí. V případě, že zjsitíte jakékoliv vady, nás reklamaci u nás musíte uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
5.2. Reklamaci přijímáme na adrese našeho sídla.
5.3. Pro rychlejší postup reklamace nám reklamaci nejdříve nahlaste prostřednictvím Našeho kontaktního formuláře na stránkách birchall.cz
5.4. Zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí, slevu z kupní ceny, výměnu Zboží, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem.
5.5. Reklamované Zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla, přičemž při zasílání doporučujeme zabalit Zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.
5.6. Pro usnadnění postupu je vhodné ke Zboží přiložit doklad o zakoupení Zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi Zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
5.7. Nesplnění některého z kroků uvedených v bodech 5.3 až 5.6 nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.
5.8. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci.
5.9. O doručené reklamaci rozhodujeme okamžitě, ve složitých případech do pěti pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
5.10. Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.
5.11. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
5.12. V souladu s Občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace Zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu. Vezměte rovněž na vědomí, že náklady spojené s uplatněním práv z vad nesete v případě jejich nedůvodnosti Vy.
Účinnost: Tento Reklamační řád nabývá účinnosti dne 17.11.2023.
Verze: 1.1.